راز طولانی بودن عمر ژاپنی ها

طول عمر ژاپنی ها

چرا مردم ژاپن بیشتر عمر می کنند

 

1_خوردن سبزیجات زیاد راز عمر طولانی مردم ژاپن

به طور سنتی مردم ژاپن مقدار زیادی ، برنج،ماهی و سبزی می خورند و علاقه ی ژاپنی ها به سویا و جلبک دریایی تخمیر شده به این معنی است که آنها کمبود ویتامینها ،مواد معدنی، و مواد شیمیایی مفید ندارند. متاسفانه از قرن نوزدهم به بعد،افزایش عادت های غریب غربی _گوشت های پخته شده و خرد شده و اخیرا نان سفید ،شکر های تصفیه شده و مقادیر فراوانی شیرینی ها در این کشور به وجود آمده است.راز طولانی بودن عمر ژاپنی ها

2_آنها غذای خوشمزه خود را متفاوت طبخ می کنند

غذاهای ژاپنی شمال بخارپز،کباب کردن،جوشاندن،سرخ کردن،پخت آرام و تخمیر می شود. آنها همچنین عادت دارند یک کاسه سوپ و معمولا غذاهای کوچکی را تهیه کنند و بخورند و این مدل غذا خوردن به همراه سبزی وماهی ومقدار زیادی فیبر برای بدن..مفید است.

3_نوشیدن چای زیاد راز عمر طولانی ژاپنی ها

در حالی که قهوه لزوما بد نیست اما فرهنگ نوشیدن چای در ژاپن وجود دارد و انواع نوشیدنی با چای های مختلف آن جا وجود دارد، خصوصا چای ژاپنی با کیفیت خوب حاویآنتی اکسیدانهای بسیار بیشتری از قهوه است.

این مخصوصا در چای ژاپنی بسیار صادق است. ماتیچا ،چای پودری و گران قیمتی است که به طور خاص برای افزایش محتوای کلروفیل و آنتی اکسیدان ها با محروم کردن آنها از نور خورشید است.

همه‌ی ما آدم هستیم آدم‌های خیلی معمولی

4_خوردن غذای تازه

با وجود مقدار زیاد زمین های زراعی نیازی به بردن و آوردن غذا از مسیرهای بسیار دور نیست.محصولات ارگانیک طبیعی و انواع میوه ها سبزیجات و غذاهای بدون مواد شیمیایی تاثیر بسزایی در سلامتی و طول عمر مردم ژاپن دارد.

5_بشقاب های کوچک به منظور کم غدا خوردن

کنترل بشقاب یک بخش سنتی از رسوم و آداب غذای ژاپنی می باشد،که به منظور رعایت میزان مصرف غذا در هر وعده ی غذایی است. به همین منظور ژاپنی ها اغلب ظرف ها و بشقاب های خود را کوچک انتخاب می کنند تا از پرخوری پرهیز نمایند.چرا که پرخوری و چاقی یکی از دلایل اصلی بیماری هاست.

6-راه رفتن،پیاده روی و فعالیت بدنی

بخشی از زندگی روزانه ی ژاپنی ها رفت آمد در سایه ی تلاش و پشتکار آنها برای پیشبرد اهداف است. یعنی همزمان که در حال کار و تلاش و رسیدن به امور زندگی خود هستند به صورت طبیعی این فعالیت های بدنی باعث و تاثیر فراوانی روی سلامتی آنها دارد.آنها کار و امور روزانه ی خود را به گونه ای طراحی کرده اند که باعث تکاپو و فعالیت بدنی آنها هم بشود..

نکاتی که در زندگی باید رعایت کنیم

7_ورزش صبحگاهی راز عمر طولانی ژاپنی ها

ژاپن به معنای واقعی کلمه برنامه های ورزشی در فضای باز دارد که هر روز صبح در گروههای عظیمی برگزار می شود.پر و واضح است که تزریق روحیه ی ورزشی و حس شادابی باعث سلامتی و تندرستی افراد جامعه می شود.به غیر از این در فضای کار و مدارس هم برنامه های ورزشی به صورت برنامه ریزی شده انجام می شود.

8_داشتن مراقبت های بهداشتی ،راز طول عمر

از دهه 1960 ،ژاپن یک برنامه ی مراقبت بهداشتی اجباری داشته است.و به طور متوسط افراد جامعه ی ژاپن سالی بیش از دوازده بار برای بازرسی های لازم به پزشکان مراجعه می کنند آن هم به صورت اجباری.

9_زمان بیشتری را در خارج از منزل می گذرانند

فضاهای اجتماعی ،رستوران های ارزان قیمت ،تفرجگاههای کافی و با قیمت مناسب،برنامه های مدون اجتماعی جهت گردهمایی مردم جهت شادابی جامعه،و علاقه ی خود مردم ژاپن به گذراندن اوقات خود در بیرون از منزل در کنار حمایت دولت از برنامه های اینچنینی سبب سلامتی و طول عمر مردم ژاپن می باشد

10_تمرکز مردم ژاپن روی پاکیزگی

رکن اصلی سلامتی هر جامعه ای پاکیزگی و مراقبت های بهداشتی فردی و اجتماعی است.یک فرد ژاپنی با این فرهنگ خو گرفته است که بدون نیاز به قانون و یا اجباری، خود بهخود مسائل بهداشتی خود و جامعه را رعایت کند.راز طولانی بودن عمر ژاپنی ها

11_مصرف غذاهای دریایی راز طول عمر ژاپنی ها

برای ژاپنی ها غذاهای دریایی اهمیت فراوانی دارد،در واقع غذاهای سنتی ژاپن واشوکو نام دارد که در سال 2013 به عنوان بخشی از فهرست نامحدود میراث فرهنگی گنجانده شده است.ماهی ها یک عنصر ضروری در سبد غذایی ژاپنی ها هستند.

راههای بهتر زندگی کردن
12_مصرف کم محصولات لبنی

ژاپنی ها از محصولات لبنی استفاده نمی کنند.اگرچه شیر بدون چربی بسیار سالم است بسیاری از مردم شیر با درصد یک و یا دو چربی استفاده می کنند .

13_مصرف برنج(بیشتر به صورت بخارپز)به جای نان

ژاپنی ها ترجیح می دهند به جای نان که از آرد تصفیه شده و فراوری شده ،از برنج استفاده کنند که به صورت بخار پز و سایر روش های بدون ضرر طبخ می شود

14_اهمیت دادن به وعده ی غذایی صبحانه

اینها تمام دلایلی نیستند که مردم ژاپن در قیاس با مردم دیگر کشورها طول عمر بیشتری دارند،اما بدون شک دلایل بالا درصد بالایی از سلامتی و طول عمر بالای مردم ژاپن را تضمین می کند.

 

در یک کلام عاشق ادبیات. آنقدر نوشته ام که انگشتانم تاول زده است.

Leave a reply:

Your email address will not be published.


Site Footer