بغل کردن یا آغوش گرفتن و فواید آن

بغل کردن یا آغوش گرفتن

فواید غیرقابل باور آغوش گرفتن(بغل کردن)

دستگاه عصبی بدن آرام می شود

در هنگام در آغوش گرفتن فشاری  به بدن وارد می شود که به مغز این پیام را می دهد  اضطراب را کم کند.بغل کردن یا آغوش گرفتن و فواید آن
با تحریک پوست، گیرنده های فشار که در زیر پوست قرار دارند تحریک می شوند و این تحریک باعث افزایش فعالیت عصب واگ می شود. واگ یک عصب جمجمه ای است که به بخش های مختلف بدن منشعب می شود.
این فعالیت عصب واگ منجر به آرام شدن دستگاه عصبی می شود.

باعث تقویت سیستم ایمنی بدن

با آرام شدن دستگاه عصبی ضربان قلب پایین می آید و امواج مغزی آرام می گیرند و این مسأله ممکن است به کاهش آثار سرماخوردگی کمک کند.
در تحقیقی در سال ۲۰۱۴ مشاهده شد حمایت اجتماعی به شکل در آغوش گرفتن منجر به کاهش عوارض سرماخوردگی شدید در افرادی شده بود که ابتدا به دلیل کشمکش های میان فردی دچار اضطراب شده بودند.
از قرار معلوم در آغوش گرفتن از تأثیر اضطراب ناشی از کشمکش که فرد را مستعد ابتلا به سرما خوردگی می کرد، کاسته بود. در هنگام بغل کردن، سطح هورمون های اضطراب از جمله کورتیزول کاهش پیدا می کند و در عوض میزان مسکن های طبیعی در بدن افزایش می یابد. به این ترتیب، ویروس ها و حتی سلول های سرطانی می توانند از بین می روند.

کیفیت خواب

تنها ۱۰ دقیقه تماس بدنی قبل از خواب می تواند کمک کند خواب آسوده تری داشته باشید. اندکی تماس فیزیکی در طول روز هم می تواند خواب و تجربیات حسی را بهبود ببخشد.

بیشتر افراد به دلیل دردهای بدنی به ماساژ و یوگا روی می آورند. دانشمندان پی برده اند فعالیت هایی که با تحریک پوست همراه هستند باعث برخورداری از یک خواب عمیق و انرژی بخش می شوند که همین مسأله منجر به کاهش درد می شود، چون در این حالت ماده ی P کمتری در بدن تولید می شود، انتقال دهنده ای عصبی که در احساس درد نقش دارد.

روش های سلامتی بدن

روش های به اوج رساندن خلاقیت در صبح

راز طولانی بودن عمر ژاپنی ها

هورمون شادی در سراسر بدن ترشح می شود

تماس فیزیکی باعث افزایش تولید سروتونین و اکسی توسین در بدن می شود. سروتونین که یک انتقال دهنده ی عصبی است، یک ضد افسردگی و ضد درد طبیعی محسوب می شود. اکسی توسین هم به هورمون عشق معروف است.
هورمون اکسی توسین که اهمیت زیادی در پیوند میان مادر و کودک دارد، می تواند در برقراری پیوند میان بزرگسالان هم نقش داشته باشد.
به علاوه در خصوص کسانی که با یکدیگر بحث و مشاجره داشته اند، در آغوش گرفتن ممکن است به فروکش کردن تنش کمک کند یا دست کم ممکن است احتمال اینکه این اتفاق تأثیر منفی روی روحیه ی افراد درگیر مشاجره بگذارد را کم کند.

سبب تقویت روحیه

فواید در آغوش گرفتن برای کسی که آغوش را می دهد می تواند حتی از کسی که آغوش را دریافت می کند هم بیشتر باشد. اما به این شرط که دو طرف یکدیگر را دوست داشته باشند.
بدن ما برای لمس شدن طراحی شده اما از لمس شدن توسط کسانی که از آن ها خوشمان نمی آید یا می ترسیم، لذتی نمی برد.

عمر طولانی و فواید فراوان

طبق تحقیقات، در دوران کودکی هر چه بیشتر مورد محبت قرار بگیریم، در آینده از زندگی سالم تر و عمر طولانی تری برخوردار خواهیم بود.
در تحقیقی مشاهده شد کودکانی که اظهار کرده بودند از عشق و محبت کمتری برخوردار شده بودند، یعنی مثلاً کمتر در آغوش گرفته شده و «دوستت دارم» شنیده بودند، ریسک ابتلا به بیماری های قلبی در دوران بزرگسالی در آن ها بیشتر بود. بنابراین خانواده و عزیزان تان را از آغوش محبت آمیز خود محروم نکنید.

روزیاتو_گلریزبرهمند

در یک کلام عاشق ادبیات. آنقدر نوشته ام که انگشتانم تاول زده است.

Leave a reply:

Your email address will not be published.


Site Footer