چگونه بر ترس هایمان غلبه کنیم؟

غلبه بر ترس
چگونه بر ترس هایمان غلبه کنیم؟

چگونه بر ترس هایمان غلبه کنیم؟

مایکل پیتزارک/مترجم:مریم ولی پور نورعلی

1.مواردی وجود دارند که شما باید از آنها بترسید. فرار از یک قاتل تبر به دست یک راه نجات است.اما یک خطر واقعی نادر است.شما به احتمال زیاد از اتفاقات بد و پیش پا افتاده و معمولی مانند موفق نشدن برای اجاره کردن یک خانه یا گند زدن و خرابکاری کودکانتان می ترسید.چگونه بر ترس هایمان غلبه کنیم؟

همین حالا شروع کن نه فردا

2.گاهی ایستادن در برابر یک قلدر،یا قدم گذاشتن به یک جلسه معرفی محصول به شجاعت نیاز دارد.

شجاعت به ما اجازه می دهد تا به هر نحوی شده آن کار را انجام دهیم.

اما من نمی خواهم هر زمانی با مشتری ام تلفنی صحبت می کنم شجاعتم را ثابت کنم. من ترجیح می دهم به آن سوی ترس هایم بروم. ولی چگونه؟ با چیزهای زیادی که دارم.من در نوجوانی از صحبت کردن با مردم درباره ی مرگ می ترسیدم. اما حالا از این کار لذت می برم.ما می توانیم بر ترس هایمان غلبه کنیم.

ترس را در صندلی عقب بگذارید.

الیزابت گیلبرت نویسنده ی مشهور رابطه ی سالمی با ترس دارد.او به خاطر سالم ماندن و زنده ماندنش در برابر موقعیت های خطرناک خدا را شکر می کند.او اجازه می دهد تا ترس در اتومبیلش یک صندلی داشته باشد،اما نه در صندلی راننده.او ترس را مانند کودکش در صندلی عقب می گذارد.شما می توانید با ترستان همین رابطه را داشته باشید.

3.روز اول کاری تان را در اولین شغلتان در نظر بگیرید. شما احتمالا شجاعت به خرج داده اید و فقط از خانه بیرون رفته اید. حالا به حسی که پس از شش ماه به کارتان داشتید فکر کنید. می ترسیدید؟ احتمالا نه. در واقع،شاید در آنچه انجام می دهید خبره شده اید و احتمالا از انجام آن لذت می برید.

با سپری شدن زمان کافی ترس از بین می رود.شجاعت دیگر لازم نیست.شما نترس شده اید.

جلسات مشاوره نوجوانان درباره امور زندگی
غلبه بر ترس
چگونه بر ترس هایمان غلبه کنیم؟
در زیر سه شیوه ی رفتار کردن با ترس را به شما خواهم گفت:

1.چه چیزی شب ها شما را بی خواب می کند

4.کارل جانگ می گوید، ((شما زمانی که ناخودآگاهتان را خودآگاه می کنید،زندگی خود را به حرکت وا می دارید و آن را سرنوشت خواهید خواند.))

با تیر و کمان به جنگل بروید،یک هدف در نظر بگیرید،چشم هایتان را ببندید،و تیر را پرتاب کنید. آیا به هدف می زنید؟ البته که نمی زنید شما نمی توانید به هدفی که نمی بینید بزنید. اگر می خواهید بر ترس هایتان غلبه کنید،نباید از چیزی بترسید،اگر به ترس ایمان دارید،پس حتما نمی دانید که قضاوت ،خشم و بسیاری از عادات منفی معمولا ترس را برجسته می کنند.اولین گام در مسیر نترس شدن این است که به درونتان نگاه کنید و ببینید چه چیزی موجب بی خوابی شما می شود.

2.به ترس خیره شوید

5.عبدالکلام می گوید:((به مشکلات اجازه دهید بدانند که شما نیز سخت هستید.))اولین قدم شناخت دشمنانتان است. اما بسیاری از کسانی که مشکلات عاطفی شان را می شناسند برای پیشگیری از آنها سخت تلاش می کنند.

روانشناسان بسیاری از استراتژی هایی را که ما برای پیشگیری از ترس هایمان استفاده می کنیم دسته بندی کرده اند.برخی از مهم ترین آن ها را در زیر بخوانید:

}طفره رفتن زمانی رخ می دهد که ما به دوستانمان می گوییم((من روز جمعه خسته ام))تا از باز کردن زخم ها و خیانت های گذشته مان جلوگیری کنیم.

}سرکوب کردن زمانی اتفاق می افتد که مغزهایمان را مجاب می کنند تا تجربیات تلخی همچون سوء استفاده های جنسی را دفن کنیم.

}طرح ریزی زمانی رخ می دهد که ما از رفتار یک شخص دیگر تنها به این خاطر گله می کنیم که مسیر همان جریان را در خودمان منحرف کنیم.

}نگرانی زمانی به وجود می آید که ما سعی داریم به جای پرداختن به مسائل ریشه ای هر جنبه ای از زندگی خودمان را کنترل کنیم.

در همه ی موارد راه حل این است که با ترس روبرو شوید.

3.با افراد نترس وقت بگذرانید

6.جیم ران می گوید:((افرادی که با آنها نشست و برخاست می کنید بر روی شما تأثیر می گذارند))

صحبت های جیم ران هزاران بار تکرار شده اند،و باز هم ارزش تکرار دارند.زیرا این نقطه برای میزان موفقیت نهایی شما حیاتی است. اگر می خواهید به ترس خود از پرواز غلبه کنید،در یک کابین خلبان وقت بگذرانید. برای غلبه بر عدم پذیرش و پس زده شدن،با دوستانی معاشرت کنید که با صد غریبه در روز صحبت می کنند.بچه ها با نگاه کردن یاد می گیرند.وقتی کسی الگوی نترس بودن می شود،مغز ما یادداشت برداری می کند. مغز ما با تمرین ذهنی یاد می گیرد ،به طوری که وقتی شما می خواهید بر یک ترس غلبه کنید به کسی نگاه می کنید که کاری را انجام می دهدکه شما از آن می ترسید.

 

در یک کلام عاشق ادبیات. آنقدر نوشته ام که انگشتانم تاول زده است.

Leave a reply:

Your email address will not be published.


Site Footer