روش های سلامتی بدن

سلامتی بدن

روش های سلامتی بدن

زندگی بر پایه ی سلامتی است. بدون سلامتی نمی توان هیچ کاری انجام داد. بدن انسان نیازمند سلامتی است و سلامتی همینطوری به دست نمی آید. یک سری موارد و قانون ها و هزینه ها نیاز است تا بتوانیم بدن سالمی داشته باشیم. برای ما که حاضریم سالانه این همه برای ماشین ، موبایل و سایر لوازم و اشیا مورد نیاز خود هزینه کنیم ،نباید سخت باشد سالانه با هزینه ی خیلی کمتر و رعایت یک سری نکات راحت سلامتی خود را تضمین کنیم و به طول عمر خود بیفزاییم.

زعفران طلای سرخ

زعفران و سلامتی

زعفران فواید بسیاری برای سلامتی دارد . مبارزه با سلول های سرطانی، بهبود اضطراب و افسردگی، تنظیم خلق و خو از جمله خواص زعفران است. اما مهمتر از همه این که می تواند به کاهش وزن کمک کند. کروسین یکی از ترکیباتی است که در زعفران یافته می شود،و تحقیقات ثابت کرده زعفران با مسدود کردن لیپاز لوزالمعده از جذب چربی در بدن جلوگیری می کند و در این حالت بدن چربی را ذخیره نمی کند ،در عوض از آن ها به عنوان منبع انرژی استفاده می کند و در نهایت به کاهش وزن منجر می شود.عصاره زعفران اشتها را کاهش می دهد و از پرخوری جلوگیری می کند. و به کاهش وزن می انجامد.

لالایی ساز کوک مادران ایرانی

آیا تمام روز گرسنه هستید؟

بدن ما برای تامین انرژی به غذا نیاز دارد ، پس احساس گرسنگی ، ضعف و بی حالی بدن بعد از چند ساعت غذا نخوردن کاملا طبیعی است. اما اگر مدام گرسنه هستید و دل تان می خواهد دایم غذا بخورید ،ممکن است دلیل خاصی داشته باشد، دیابت،افت قند خون، کم خوابی ، استرس، رژیم غذایی ناسالم، مصرف بعضی دارو ها ،بارداری، مشکلات تیروئید ، کم آبی و نداشتن تحرک از جمله این عوامل هستند که باعث می شوند مدام احساس گرسنگی کنید ، پس اگر جزو این دسته هستید بهتر است با پزشک تان مشورت کنید.

چگونه خشم کودک خود را کنترل کنیم؟

آجیل خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد

زنانی که در برنامه ی غذاییخود از آجیل استفاده می کنند ممکن است در برابر بسیاری از بیماری ها ،به خصوص سرطان سینه محافظت شوند.مطالعه ای که  بر روی بیش از سه هزار بیمار در چین انجام شد ، نشان داد بیمارانی که پنج سال پیش از تشخیص سرطان سینه آجیل هایی مانند گردو مصرف کرده اند احتمال عود سرطان سینه و خطر مرگ آنها کمتر بوده است.

افرادی که آجیل مصرف می کنند دارای شاخص توده ی بدنی پایینتر و زندگی فیزیکی فعال تری بودند که همه ی این عوامل  با پیشگیری و بقای سرطان سینه مرتبط هستند.

 

تاثیر خواب شبانه بر کاهش خطر چاقی نوزاد

حتما می دانید که خواب کافی شبانه برای سالم ماندن ضروری است. نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد نوزادانی که بیشتر می خوابند و در طول شب کمتر از خواب بیدار می شوند و در کل خواب خوب شبانه را تجربه می کنند ،کمتر در معرض چاقی و اضافه وزن در دوران نوزادی هستند ،محققان دریافتند تنها یک ساعت خواب اضافی با کاهش 26 درصدی خطر اضافه وزن در نوزادان مرتبط است. دانشمندان حدس می زنند که خواب بیشتر ،شیوه های معمول تغذیه و خود تنظیمی را تقویت می کند ،یعنی عواملی که پرخوری را کاهش می دهند.

 

مصرف شلغم برای چه کسانی ممنوع است؟

معمولا مصرف شلغم در فصل زمستان برای پیشگیری و درمان بیماری سرماخوردگی استفاده می شود.، ولی مصرف آن برای همه مفید نیست.

آنتی اکسیدان زیاد برای بدن مفید نیست

شلغم برای بیماران دیابتی خوب نیست

ممکن است ریسک فشار خون را افزایش دهد

فیبر بالای شلغم برای شکم بد است

برای مادران باردار خوب نیست

برخی افراد ممکن است به شلغم آلرژی داشته باشند

عزت نفس و تأثیر آن بر زندگی

فشار خون خود را کاهش دهید

سلامتی و فشار خون

خوردن محصولات لبنی مانند پنیر می تواند آسیب ناشی از نمک به بدن را از بین ببرد. خوردن پنیر به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های زیاد به محافظت از عروق خونی در برابر آسیب ناشی از غذاهای شور کمک می کند. نتایج تحقیقات نشان داده است افرادی که روزانه میزان توصیه شده لبنیات مصرف می کنند به طور معمول فشار خون پایینتری دارند و به طور کامل از سلامت قلب و عروق برخوردارند. لازم به ذکر است سدیم یک ماده ی معدنی ضروری برای بدن انسان است،اما مصرف زیاد آن می تواند باعث فشار خون بالا شود و خطر بیماری های قلبی حمله ی قلبی و سکته را افزایش دهد.

 

پوست تان را با آب برنج بشورید

عده ای برای بهبود ظاهر پوست و یا تسکین بیماری هایی مانند اگزما از آب برنج استفاده می کنند.برخی شرکت های محصولات آرایشی و زیبایی هم مدعی هستند که آب برنج دارای خواص ضد پیری است. آب برنج به مایع نشاسته ای حاصل از خیساندن یا جوشاندن برنج گفته می شود . گفته می شود آب برنج حاوی آنتی اکسیدان است و آنتی اکسیدان ها به مبارزه با آثار رادیکال های آزاد که به سلول های سالم بدن آسیب می رسانند کمک می کنند.همچنین شواهد نشان می دهد که آب برنج سرعت پیری پوست را کند کرده و به کاهش تحریک پوست کمک می کند.البته تاکید می شود به انجام مطالعات بیشتری نیاز است.

 

 

 

در یک کلام عاشق ادبیات. آنقدر نوشته ام که انگشتانم تاول زده است.

Leave a reply:

Your email address will not be published.


Site Footer