چگونه در کار خود پیشرفت کنیم

پیشرفت شغلی
چگونه در کار خود پیشرفت کنیم

ایده های نو برای پیشرفت در کار

چگونه در کار خود پیشرفت کنیم.ما در جامعه ای زندگی می کنیم که بر پایه ی دانش و اطلاعات استوار است. امروزه افراد موفق کسانی هستند که بیش از رقبای خود اطلاعات دارند یکی از مسئولیت های شما ادامه دادن کار خود و جلو بودن از سایرین با کسب مداوم اطلاعات و ایده های جدید است.

امروزه میزان دانش در هر زمینه ای هر پنج تا هفت سال و گاه هر دو تا سه سال دو برابر می شود.این بدین معنی است که باید دانش خود را طبق یک برنامه منظم دو برابرکنید تا بتوانید ادامه دهید. قانون اصلی این است :

برای داشتن درآمد بیشتر باید بیشتر یاد بگیرید. با دانسته های کنونی خود میزان درآمدتان به گونه ای است که می توانید داشته باشید. اگر می خواهید در آینده درآمد بیشتری داشته باشید باید دانش و مهارت های جدیدی را آموخته و طبق آن عمل کنید.

 

راز چیزی نیست که در یک لحظه مثل صاعقه روی دهد،بلکه قدرتی گرد آورنده است ، مثل آب و هوا که مستقیم در طول زمان حرکت می کند                            

جان سی گاردنر

اگر می خواهید می خواهید به اوج عملکرد دست یابید و این موقعیت را حفظ نمایید، باید به طور مداوم اطلاعات جدیدی به دست بیاورید. اگر می خواهید در زمینه ی کاری خود بهترین باشید باید بهای آن را با خواندن ، گوش دادن و یادگیری و رشد بپردازید. زندگی خارجی شما همواره  انعکاسی از زندگی درونی شماست. اگر می خواهید زندگی خارجی خود را بهبود بخشید باید از خود شروع کنید و درون خود را بهبود دهید.

روان شناسی مدیریت زمان-برایان تریسی

بالاترین رتبه کتاب خوانی و مطالعه

چه زمانی برای کودک کتاب بخریم

ایده ی جدید

یک ایده ی جدید یا بخشی از اطلاعات می تواند مسیر زندگی شما را تغییر دهد. برای مثال، به جایزه ی نوبل فیزیک که در سال 1987 به تحقیقی درباره ی ابررسانایی اهدا شد دقت کنید.

روزی روزگاری گروهی از دانشمندان IBM که در آزمایشگاه IBM در سوییس کار می کردند، در تحقیق خود در رابطه با ابررسانایی به بن بست رسیدند.نمی توانستند فرمول مورد نیاز خود را پیدا کنند. سرانجام دست کشیده و کار را کنار گذاشتند تا بتوانند روی دیگر فعالیت های خود با کاربرد تجاری سریع تر تمرکز کنند. یکی از دانشمندان پروژه تصمیم گرفت استراحتی کند و به کتابخانه ی آزمایشگاه رفت. وقتی بین مقالات و کتاب ها جستجو می کرد به یک مجله ی فرانسوی در خصوص سفال های کاربردی برخورد. در این مجله ، مقاله ای درباره ی تجربه های مختلف درباره ی رسانایی با سفال به چاپ رسیده بود. این دانشمند ناگهان متوجه شد این همان چیزی است که به دنبالش می گشتند. این مقاله و اطلاعات موجود در آن ،از زاویه ای متفاوت به موضوع ابررسانایی پرداخته بود.او فورا مقاله را برداشت و به آزمایشگاه رفت و اطلاعات آن را در آزمایشات خود به کار برد. ظرف یک سال دانشمندانIBM راز ابررسانایی را کشف کردند. طولی نکشید که جایزه ی نوبل فیزیک را برنده شدند.جرج بدنورز و کارل الکس مولر اکنون به عنوان دو تن از مهم ترین دانشمندان قرن بیستم شناخته می شوند.

آن ها با باز نگه داشتن ذهن خود و مطالعه و جمع آوری اطلاعات از منابع مختلف به اطلاعات خاص مورد نظرشان دست یافتند و از تمام دانش و اطلاعات خود برای رسیدن به یک هدف خاص استفاده کردند.

برخورد ذهن با یک ایده ی جدید

مشخص شده است که هر تغییری در زندگی زمانی روی می دهد که ذهن با یک ایده ی جدید آشنا می شود. درست مثل یک توپ بیلیارد که به یک توپ دیگر برخورد می کند. به همین دلیل افرادی که همواره اطلاعات جدیدی به دست می آورند سریع تر از دیگران پیشرفت می کنند.

بیشتر مسائل زندگی را میتوان با قانون احتمالات توضیح داد.طبق این قانون احتمال دارد هر چیزی اتفاق بیفتد. در بسیاری از موارد این احتمال می تواند با دقت قابل توجهی محاسبه شود. بیشتر محاسبات در دنیای سرمایه گذاری بیمه و امور مالی بر اساس تخمین های خاص احتمال استوار است.چگونه در کار خود پیشرفت کنیم

احتمال موفقیت خود را افزایش دهید

هدف شما باید افزایش این احتمال باشد که چیزهایی که دوست دارید برایتان اتفاق بیفتد و به هدفی برسید که برایش برنامه ریزی کرده اید. یکی از راه های افزایش احتمال موفقیت در هر تلاشی ،استفاده از زمان به طریقی ممتاز است. وقتی هدف خود را مشخص می کنید برنامه ریزی مفصلی برای اقدامات خود انجام می دهید، اولویت ها را تعیین و بر ارزشمندترین کارها تمرکز می کنید، احتمال موفقیت خود را تا حد زیادی افزایش می دهید. هرچه ایده و اطلاعات بیشتری کسب می کنید احتمال بیشتری دارد که دقیقا در زمان مناسب، به همان بینشی برسید که به آن نیاز دارید. در نتیجه احتمال موفقیت خود را در تمام کارهایتان به شدت افزایش خواهید داد.

ادامه دادن و پیش رفتن

یکی از سریع ترین راههای پیشرفت، یادگیری چگونگی استفاده ی بهینه از زمان است.در زیر مواردی را می بینید که می توانید برای ادامه دادن و برتری جستن در کار و حرفه ی خود از آنها استفاده کنید.

افراد کتاب خوان رهبر هستند

حداقل روزی یک ساعت در زمینه ی کاری خود مطالعه کنید. یک ساعت در روز برابر با هفته ای یک کتاب است. هفته ای یک کتاب برابر با حدود پنجاه کتاب در سال است. اگر روزی یک ساعت مطالعه کنید و هفته ای یک کتاب بخوانید ظرف سه سال در رشته ی خود حرفه ای خواهید شد. طی پنج سال یک مقام ملی شده و در هفت سال به چهره ای جهانی تبدیل می شوید. تمام رهبران مطالعه می کنند.

طی سال ها این مفهوم ساده را در اختیار بسیاری از شرکت کنندگان در همایش هایم گذاشتم. نامه،نمابر، و ایمیل های بسیاری از مردم سراسر جهان دریافت کرده ام که گفته اند در نتیجه ی ایجاد عادت روزی یک ساعت مطالعه در زمینه ی کاری خود،زندگی شان به شدت تغییر کرده است.

امتحان ماهانه

این کار را امتحان کنید ، یک ماه به خود فرصت دهید تا این عادت را امتحان کنید . اگر روزی یک ساعت در زمینه ی کاری خود مطالعه کنید ، یک ماه بعد زندگی تان دچار تغییر خواهد شد. مطالعه ، ورزش ذهن است . وقتی هر روز در زمینه ی کاری خود مطالعه می کنید ،آگاه تر زیرک تر ، مثبت اندیش تر و متمرکزتر می شوید. زرنگ تر و خلاق تر شده و خواهید دید احتمالات و فرصت هایی بوده اند که به خاطر عدم مطالعه از دست داده اید.متوسط مردم کمتر از یک کتاب در سال مطالعه می کنند. بر اساس آمار انجمن فروشندگان کتاب آمریکا، 80 درصد خانم های خانه دار در سال حتی یک کتاب هم نخریده  و نمی خوانند.اگر هر هفته یک کتاب بخوانید ،در سال پنجاه کتاب و طی ده سال 500 کتاب خوانده اید. فقط فکر کنید اگر همین قدر مطالعه داشتید تا فردی کارآمدتر و پربازده تر شوید ،تا چه حد بر درآمد شما تاثیر می گذاشت؟ فکر می کنید آیا مطالعه بر کارتان تاثیر می گذارد ؟ آیا فکر می کنید این میزان مطالعه کل زندگی شما را تغییر می دهد؟ آیا فکر می کنید باعث برتری شما بر رقیب تان می شود؟ پاسخ روشن است.

مجله های تجاری بخوانید

نشریات تجاری را که مقالات و گزارشات مربوط  به کار شما را چاپ می کنند ، بخوانید. اشتراک آن ها را بخرید .هزینه ی این کار فقط چند دلار در سال است اما یک مقاله با ایده ی جالب که نوشته ی متخصصی از رشته ی شما باشد ،می تواند مسیر کاری تان را تغییر دهد. قانون احتمالات را فراموش نکنید . هر چه اطلاعات بیشتری داشته باشید ، احتمال بیشتری وجود دارد که در زمان مناسب ایده ی مناسبی را به دست آورید.یک ایده ی خوب همان چیزی هست که می خواهید

.چگونه در کار خود پیشرفت کنیم

برایان تریسی

 

در یک کلام عاشق ادبیات. آنقدر نوشته ام که انگشتانم تاول زده است.

Leave a reply:

Your email address will not be published.


Site Footer