لازمه ی آرامش و پر انرژی بودن

آرامش داشتن
لازمه ی آرامش و پر انرژی بودن

برای آرامش داشتن و بالا بردن سطح میل به شادی و موفقیت چه کارهایی انجام دهیم

لازمه ی آرامش و پر انرژی بودن مدام به آنچه در حال فکر کردن به آن هستید، آگاه باشید.
هر آنچه به زبان می آورید یا به آن فکر می کنید، می تواند به واقعیت مبدل شود. همه افکار شما رویتان تاثیر گذارند، بنابراین سعی کنید افکار منفی را به افکار مثبت تبدیل کنید، با جریان زندگی همراه شوید و آغوش تان را بروی تغییرات باز نگهدارید. با منفی گرایی اولین کسی که آسیب می بیند خود شما هستید! (این به معنای افکار ساده انگارانه و دور از واقعیت نیست، احتیاط همیشه لازم است ولی منفی بافی نه!)

اشعار زیبای سهراب سپهری

زیبایی ها را ببینید
زیبایی در همه جا اطراف ما وجود دارد، ولی معمولا براحتی از کنارش رد می شویم و آنرا نمی بینیم. علت اصلی این است که همیشه در عجله ایم یا در افکار خود غرق هستیم و از لحظه حال و محیط اطرافمان نا آگاهیم. دوستی داشتم که هر زمان از دیدن زیبایی های طبیعت غرق لذت می شدم و توجه او را به آنها جلب می کردم، میگفت: ” من همیشه با کمک تو این زیبایی ها را می بینم، اگر خودم باشم نمی بینم”.

سرعت خود را کمتر کنید، برای دقایقی بایستید و به گل ها و درختان نگاه کنید، به آسمان، کوهها، حیوانات، به هر آنچه در طبیعت اطرافتان قرار دارد توجه کنید و خود را در درک زیبایی آنها رها کنید… حیرت کنید… خالق زیبایی ها را ستایش کنید…

زیبایی این قدرت را دارد تا روح شما را نوازش دهد، قلبتان را از لذت سرشار کند و سطح ارتعاشات شما را به طور چشمگیری بالا ببرد.

به غذا اهمیت بدهید.
برخی غذاها سطح انرژی شما را بالا می برند و برخی پایین می آورند. هر چقدر مواد غذایی از انرژی حیاتی بیشتری برخوردار باشند، به شما انرژی بیشتری می دهند. در اینجا منظور کالری نیست، انرژی حیاتی موجود در مواد غذایی ست که در میوه ها و سبزیجات بخصوص اگر ارگانیک (غیرهورمونی و بدون کود و سموم شیمیایی) باشند، بیشتر از هر چیزی ست. به این دلیل ساده که تازه چیده شده اند و فرآوری و پختی روی آنها صورت نگرفته تا طی آن انرژی موجود در خود را از دست بدهند. اغلب گیاهخواران ادعا می کنند پس از تغییر الگوی غذایی خود، بطور چشمگیری سطح انرژی بدنشان بالاتر رفته و احساس سبکی بیشتری می کنند.

آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا
اشعار فروغ فرخزاد

توصیه می کنم به غذاهایی که می خورید توجه کنید، بررسی کنید که با خوردن کدام مواد غذایی احساس بهتر و انرژی بالاتری دارید، آنها را در برنامه غذایی خود بیشتر کنید و کم کم الگوی غذایی خود را تغییر دهید.

به اندازه ی نیاز بدن آب بنوشید
گفته شده میزان آب مورد نیاز بدن ۸ لیوان در روز است. مطمئن شوید بدنتان آب مورد نیازش را دریافت می کند. آب، سموم و مواد زائد را از بدن دور می کند. ازدیاد سموم در بدن می تواند موجب افت انرژی حیاتی شود.

به خود آرامش بدهید
زمانی را برای ریلکس کردن، آرامش ذهن و بدن خود اختصاص دهید. در طول روز از شتاب و فشارهای زندگی و نگرانی ها، استرس و اضطراب زیادی به ما وارد می شود که همگی بر سطح انرژی ما تاثیر منفی دارند. حداقل ۱۵ دقیقه از زمان خود را به مراقبه و رهایی از این فشارها بگذرانید.

شکرگزار و قانع باشید
این کار به شکل موثری بر افزایش ارتعاشات شما تاثیرگذار است. توجه خود را به آنچه دارا هستید معطوف کنید و مواردی که از داشتن آنها احساس رضایت و شادی می کنید را بروی کاغذ نوشته و برای آنها قدردان و شکرگزار باشید.

مهربان باشید
مهربان بودن با دیگران باید منش زندگی شما باشد. کمک کردن و بخشیدن هر آنچه در توان دارید، بدون توقع و انتظار بازگشت، آینه دل شما را صیقل می دهد و شما را برای دریافت بیشتر از کائنات آماده می کند. تاثیری که کار خیر و کمک کردن بروی آدمی دارد انکار ناپذیر است. محبت و شفقت، از ارتعاشات بالایی از انرژی برخوردارند و انرژی های بالا را نیز طبق قانون یاد شده، بخود جذب می کنند. برعکس، غیبت، حسادت، خشم و نفرت آدمی را در ارتعاشات پایین نگه میدارند.

تکاپو و تلاش
با اینکه حرکت، خود به انرژی نیاز دارد ولی زمانی که به نیروهای بازدارنده و منفی غلبه کرده و برمی خیزیم، انرژی ای درونمان شکل می گیرد که ما را پیش می برد. رقص، ورزش و هرآنچه لذت و شادی را در شما بیدار می کند، در برنامه خود بگنجانید. کاری نو شروع کنید، به هنر و خلاقیت روی آورید و استارت اولیه را بزنید تا انرژی به جریان درآید.

 

در یک کلام عاشق ادبیات. آنقدر نوشته ام که انگشتانم تاول زده است.

Leave a reply:

Your email address will not be published.


Site Footer