روش های صحیح مطالعه

مطالعه
روش های صحیح مطالعه

روش های درست مطالعه کردن

وسواس داشتن در هیچ زمینه ای خوب نیست،توجه زیاد به مسئله باعث هدر رفتن انرژی زیادی می شود ،مخصوصا در مطالعه اگر وسواس داشته باشیم از فهم و درک مطلب ناتوان می مانیم. وسواس قدرت تحلیل و دریافت مفهوم مطلب را از بین می برد

اگر مطلب را بیش از حد تکرار کنیم، برعکس نتیجه خواهد داد و تنها انرژی و زمان ما را خواهد گرفت، ومنجر به یاس و نا امیدی خواهد شد! می شود به جای تکرار مطالب راههای بهتری در پیش گرفت مثلا سراغ مفهوم مطلب برویم و یا به صورت حفظ یا تست زدن سعی در فراگیری مطالب داشته باشیم.

مرور کردن بدون شک نتیجه ای بهتر از تکرار مطالب به ما می دهد. در مرور مطالب به نتایج بهتری از مطالعه خواهیم رسید .تکرار باث آشفتگی ذهنی و درهم ریختگی مطالب در ذهن انسان می شود 

بدون شک در هر درسی مطالب مهمی هستند که اهمیت بیشتری دارند.طراحان کنکور و امتحانات اکثرا مطالب مهم هر درس را استفاده می کنند. پس برای موفقیت در آزمون ها به جای تکرار به مرور مطالب مهم هر درس بپردازیم.  باید بجای تکرار مطالب حاشیه ای، تمرکز خودمان رو روی این مباحث مهم بذاریم و با مرور این بخش های مهم مطالب اون فصل یا مبحث رو برای خودمان بازیابی کنید!

قانون پارکینسون

 اگر قبل از شروع مطالعه مطالب زمان تعیین کنیم و خودمان را متعهد کنیم که در زمان مشخص، مطالعه یک مبحث مشخص رو به پایان برسونیم خیلی کمتر دچار وسواس مطالعاتی می شویم و راحت تر میتونیم این عادت بد رو ترک کنیم. در کنار مشخص کردن ساعت، حتما تعداد صفحاتی که میخواهیم مطالعه کنیم را هم پیش بینی کنیم!
قانون پارکینسون می گوید: « هر کاری به اندازه زمانی که برای آن تخصیص داده شده، طول می کشد! »

ضرب المثل های زیبا

تست زدن

تست زدن هم به تسلط ما کمک میکند و هم به ما نشون میده کدام مباحث از درجه اهمیت بیشتری برخوردار هستند. پس حتما زمان کافی رو برای تست زنی در نظر بگیریم. حتما در نظر داشته باشیم که تست های مهم و تست هایی که اشتباه پاسخ دادیم رو علامت دار کنید، تا با زدن مجدد اونها نکات مهم برای ما مرور شوند!

در یک کلام عاشق ادبیات. آنقدر نوشته ام که انگشتانم تاول زده است.

Leave a reply:

Your email address will not be published.


Site Footer