روان شناسی مدیریت زمان-برایان تریسی

مدیریت زمان

 مدیریت زمان-برایان تریسی

طبق قانون تناظر، زندگی بیرونی، تصویر منعکس شده زندگی درونی شماست.به هرجا که نگاه می کنید،تصویر منعکس شده خود را می بینید. دنیا را آنگونه که هست نمی بینید، بلکه آن را به صورت انعکاسی از وجود خود،یعنی درونتان خواهید دید.اگر می خواهید آنچه را که در دنیای اطرافتان جریان دارد_روابط،نتایج،و پاداش ها_تغییر دهید،باید آنچه در دنیای درونتان می گذرد تغییر دهید.

خوشبختانه این تنها بخشی از زندگی شماست که بر آن کنترل کامل دارید.

«ذهن محدود است. تا زمانی که ذهن این واقعیت را متصور شود که

می توانید کاری را انجام دهید،پس می توانید انجامش دهید_تا زمانی که صد در صد به آن باور داشته باشید»

آرنولد شوارتزنگر

نقطه آغاز موفقیت

نقطه آغاز برتری در مدیریت زمان،میل و اراده است.تقریبا همه ی مردم احساس می کنند مهارت هایشان در زمینه مدیریت زمان می تواند بهتر از دیگران باشد.بسیاری از افراد بارها و بارها تصمیم می گیرند که با متمرکز کردن، و تعیین اولویت های بهتر و غلبه بر تعویق،در مدیریت زمان به جدیت برسند. گاهی تصمیم می گیرند در مدیریت زمان به جدیت برسند. گاهی تصمیم می گیرند در مدیریت زمان جدی باشند،اما متأسفانه ، «جاده ی جهنم با نیت های خوب سنگفرش شده است»

کلید انگیزش،انگیزه و محرک است. برای اینکه میل کافی برای توسعه قدرت زمان داشته باشید،منافع و مزایایی که احساس می کنید از آن بهره مند خواهید شد،باید به شما انگیزه لازم را بدهد.باید به اندازه ای خواستار دستیابی به نتایج باشید تا برای دلایل طبیعی که باعث می شود کارها را با روش قدیمی انجام دهید،غلبه کنید.روان شناسی مدیریت زمان-برایان تریسی

در زیر با چهار دلیل برای اعمال آموخته های خود از کتاب (قدرت زمان-برایان تریسی)آشنا خواهید شد.می توانید:

  • هر روز دو ساعت اضافه داشته باشید
  • بازدهی و عملکرد خود را بهبود ببخشید.
  • کنترل خود را بر امور افزایش دهید.
  • زمان بیشتری را برای گذراندن با خانواده داشته باشید.

 

دو ساعت اضافه در روز

دو ساعت اضافه در روز

با تمرین آنچه در قدرت زمان می آموزید، هر روز، حدأقل دو ساعت پربار اضافه خواهید داشت.فکر کنید! اگر روزی دو ساعت کاری اضافه داشته باشید چه کارهایی می توانید انجام دهید؟ چه پروژه هایی را می توان شروع کرده و به پایان برسانید؟ چه کتاب هایی را می توانید بنویسید و به چاپ برسانید؟ چه چیزهایی را می توانید یاد بگیرید و در آن مهارت بیابید؟

اگر بتوانید بر وظایف با ارزش خود تمرکز کنید، چه کارهایی را می توانید در این دو ساعت اضافه انجام دهید؟ دو ساعت اضافه در روز، ضرب در پنج روز در هفته،برابر با ده ساعت اضافه در هفته است. ده ساعت اضافه در هفته ضرب در پنجاه هفته درسال، مساوی با 500 ساعت پربار در سال است. و 500 ساعت یعنی دوازده هفته چهل ساعته، یا سه ماه ساعت پربار اضافه در سال.روان شناسی مدیریت زمان-برایان تریسی

با دو ساعت پربازده اضافه در روز، می توانید زندگی کاری و شخصی خود را دگرگون کنید . می توانید به تمام اهداف خود دست یابید و درآمدتان را طی دو یا سه سال افزایش دهید و سرانجام اگر ثروتمند هم نشدید ، به استقلال مالی دست خواهید یافت.

بهبود بهره وری و عملکرد

بهره وری، عملکرد و درآمد شما تا 25 درصد در سال آینده افزایش خواهد یافت.دو ساعت پربار اضافه از هشت ساعت کاری که هر روز در محل کار خود می گذرانید ، برابر با حداقل 25 درصد افزایش است.

آن چه امروز به دست می آورید، نتیجه ی چیزی است که امروز تولید کرده اید.اگر بهره وری خود را 25 درصد یا بیشتر افزایش دادید،در نتیجه باید 25 درصد یا بیشتر به دست آورید. و اگر رئیستان چیزی بابت عملکرد بهبود یافته تان به شما پرداخت نکرد،مطمئن باشید افراد دیگری هستند که پیشرفت کرده و با رضایت،پول بیشتری بابت توانایی شما در تولید نتایج بهتر می پردازند.

افزایش کنترل بر امور

اگر این ایده هارا تمرین کرده و به کار بندید ،انرژی بیشتر و استرس کمتری خواهید داشت. وقتی از اهرم قدرت زمان استفاده کنید ، کنترل بیشتری برکار و زندگی شخصی تان خواهید یافت. احساس خواهید کرد برسرنوشت خود تسلط کامل دارید و قدرتی را در زندگی خود حس خواهید کرد..در تمام بخش های زندگی خود ، احساس مثبت و قدرتمندی خواهید داشت.

طی سال ها،روان شناسان تحقیقات گسترده ای را در حوزه ای معروف به نام «مکان کنترل»انجام داده اند.آنها دریافتند تا اندازه ای نسبت به خود و زندگی تان احساس مثبت دارید که در قبال آن احساس مسئولیت می کنید. شما یک مکان داخلی کنترل،دارید.با مکان داخلی کنترل،احساس می کنید زندگی تان در دست خودتان است. شما خود تصمیم می گیرید،و مسئول کارها ونتایج خود هستید.نیروی خلاق اولیه در زندگی خود محسوب می شوید.

همچنین روانشناسان دریافته اند اگر مکان خارجی کنترل داشته باشید،احساس خواهید کرد دیگر افراد و شرایط بیرون از خودتان،یعنی رئیستان،صورت حساب هایتان ،خانواده و سلامی تان ،یا برخی عوامل دیگر بر شما کنترل دارند،پس احساسات منفی خواهید داشت و عصبانی  و اغلب افسرده خواهید شد.

احساس بیهودگی و ناتوانی  در تغییر امور را خواهید داشت. چیزی به نام «درماندگی اکتسابی»را در خود گسترش خواهید داد وبه جای اینکه خود را«خالق شرایط» بدانید،احساس می کنید«مخلوق شرایط» هستید. وقتی یک مکان خارجی کنترل داشته باشید،احساس می کنید زندانی نیروهای خارجی هستید.اغلب خود را قربانی می بینید.روان شناسی مدیریت زمان-برایان تریسی

 

کنترل بر زمان و زندگی

یکی از راههای توسعه مکان داخلی کنترل،مدیریت بهتر زمان و زندگی است.هر چه مهارتتان در کنترل زمان بیشتر شود، احساس می کنید خوشبخت ترید و اعتماد به نفس بیشتری دارید. قدرت شخصی بیشتری را در خود حس خواهید کرد.نسبت به سرنوشت خود  احساس مسئولیت بیشتری می کنید.رفاه بیشتری را حس کرده و مثبت اندیش تر و جذاب تر خواهید شد.

 

گذراندن زمان بیشتر با خانواده

گذراندن زمان بیشتر با خانواده

وقتی زمان و زندگی تان را تحت کنترل بگیرید،زمان بیشتری برای خانواده و زندگی شخصی تان پیدا خواهید کرد.وقت بیشتری برای دوستان ،استراحت،پیشبرد کارهای شخصی و حرفه ای خود و هر چیز دیگری خواهید داشت.

وقتی بر زمان خود تسلط یابید ، و هر روز دو ساعت پربار اضافه را به دست آورید،می توانید آن زمان اضافه را برای شرکت در مسابقه ی دوی ماراتن ، کامل کردن کالج،نوشتن کتاب ،راه اندازی یک کار جدید،و ایجاد یک زندگی ممتاز مورد استفاده قرار دهید.

با این دو ساعت اضافه در روز، می توانید زندگی و کارتان را در مسیر سریعی قرار دهید و با سرعت بیشتری نسبت به آنچه فکر می کردید، به جلو حرکت کنید.روان شناسی مدیریت زمان-برایان تریسی

برایان تریسی

مطلبی زیبا از ملاصدرا درباره ی خدا
رازهای پیشرفت و موفقیت در کسب و کار
قدرت زمان

در یک کلام عاشق ادبیات. آنقدر نوشته ام که انگشتانم تاول زده است.

Leave a reply:

Your email address will not be published.


Site Footer